Het plan was geweest om eerder aanwezig te zijn, maar door mijn te volle kledingkast en té precieze smaak was het zoals gewoonlijk weer eens uitgelopen. Ik had gekozen voor een wit rokje met leuke rouches en een wat donkerdere, oudroze blouse erop. Geen jurkje voor mij vandaag. Mijn cadeau was zoals beloofd speciaal en ik hoopte dat alles goed zou gaan. Met deze gedachte drukte ik de deurbel in en wachtte ik tot zo open zou doen.
In een nette blouse op een spijkerbroek kwam ik in mijn auto het pas oprijden van Eleanor. Ik was hier nooit eerder geweest, en ik moest zeggen dat het huis nogal indrukwekkend was. Ik stapte uit de auto en liep richting de deur. Ik was heel erg blij voor Ellie dat ze niet rond de volle maan jarig was, maar er precies tussenin. Bij de deur zag ik Zoe staan en ik zwaaide begroetend. 'Gefelicieerd met Ellie.'
Eleanor
Aantal berichten : 988 Geboortedatum : 20-04-94 Leeftijd : 30
Toen ik de bel hoorde draaide ik me dan ook meteen om. Net begon Not In Love van Crystal Castles te spelen, waarbij ik zacht de tekst meezong en werkelijk danste tot aan de deur. 'Zoë!' Vrolijk sloeg ik mijn armen om haar heen. 'Geen McKenzie met je meegebracht? LOGAAAAAAAN! Jou had ik nog eens niet gezien!' Ik liep terug naar binnen en draaide mijn hoofd weer haar richting in. 'Schattige outfit!' Ik kwam op het idee dat ik toch nog net wat moest opbergen van mijn vader.
Zoë
Aantal berichten : 1622 Geboortedatum : 01-05-94 Leeftijd : 30
'Nee, geen Daniël.' Zei ik grinnikend en sloeg mijn armen stevig om haar heen. 'Happy Birthday sweetheart!' Zei ik en liep naar binnen toe zodat ze de ruimte had om Logan te begroeten. Zoals altijd zag het er binnen weer geweldig uit. Leuke versieringen, lekkere hapjes en natuurlijk geweldige muziek. 'Jij ook!' Zei ik toen ik naar haar liefelijke, witte jurkje keek.
Logan
Aantal berichten : 667 Geboortedatum : 24-11-94 Leeftijd : 30
'ELEANOR!' zei ik net zo blij en enthousiast terug en nam haar in mijn armen. 'Happy birthday, sister,' zei ik glimlachend en drukte een kus op haar wang. Haar cadeautje had ik veilig in mijn zak zitten en zou ik later geven. Ik was echt heel erg zenuwachtig, omdat ik geen idee had wat ze er van zou vinden. Ook ik stapte achter de meiden aan naar binnen.
Frances
Aantal berichten : 929 Geboortedatum : 22-12-93 Leeftijd : 30
Wat nerveus en zenuwachtig stond ik op de stoep en streek mijn haar glad. Ik glimlachte naar Alicia die naast mij stond. Het was dat zij ook ging en dat Logan graag wilde dat ik kwam, want enkel voor Eleanor had ik het waarschijnlijk niet gedaan. 'There we go.' zei ik tegen Alicia en belde aan. Ik was benieuwd naar wat de avond zou brengen, ook al zat ik liever thuis.
Alicia
Aantal berichten : 1216 Geboortedatum : 17-02-94 Leeftijd : 30
Naast Frances liep ik richting de voordeur van Eleanor. 'Nu kunnen we nog terug,' zei ik, maar Frances belde al aan. Nee bepaald zin had ik er niet in. Dat was niet heel gek, toch? Teoh ging, Frances ging. Genoeg mensen om de avond niet alleen door te brengen. En eerlijk was eerlijk, ik had ook liever niet dat Teoh bij haar was, het idee was gewoon niet prettig. Hoewel ik Teoh absoluut vertrouwden. Eleanor vertrouwde ik gewoon totaal niet, nog steeds begreep ik biet hoe ze het in haar hoofd had kunnen halen.
Eleanor
Mijn armen waren zoch ook rond Logan gevestigd terwil ik hem knuffelde. 'Ik ben blij dat je kon komen.' zei ik gemeend. 'Deur is open,' riep ik simpelweg aangezien ik geen zin had om heel de tijd op en neer te lopen. Plus ik voelde voor niemand sympathie dan de mensen die hier al waren. En Arthur, natuurlijk. Logan liet ik weer los en keek hem met een grijns aan. 'Dankje Zoe, maar deze bink ziet er anders ook wel leuk uit, niet? Ik ben je niet gemend in deze kleding hoor, Lo.'
Logan
'Geen feest zonder Logan, right?' zei ik lachend, al was ik totaal geen feestbeest. Ik wreef even met mijn vinger langs haar wang en glimlachte. 'Je hebt een mooie tijd uitgezocht met je feest,' zei ik veelbetekenend en knipoogde. Daarna keek ik ook even naar mijn kleding. 'Nee, ik ben mezelf ook niet gewend in deze kleding, maar mijn vader stond erop dat ik wel feestelijk zou komen.'
Frances
Iemand riep dat de deur open was, dus ik duwde de deur maar open en liep met een blik naar achteren werpend naar binnen. Eenmaal binnen deed ik mijn jas uit en hing die aan de kapstok terwijl ik bewonderend rond keek. Weer zo'n mooi groot huis, hoe konden mensen hier in wonen? Ik wachtte totdat Alicia ook haar jas had opgehangen, aan de ene kant omdat ik niet alleen aan wilde komen en omdat ik het liever zo lang mogelijk uitstelde. 'Laat me alsjeblieft niet alleen staan, dan zorg ik dat jij er ook niet in eentje staat?' Ik zei het grinnikend, maar ik bedoelde het serieus.
Alicia
Ik volgde Frances naar vinnen en keek even rond. 'Man wat is best wel groot.' zei ik enkel om vervolgens mijn jas op te hangen. Ik vroeg me echt af wat je moest met zoveel ruimte af en toe, maar goed ik was dan ook gewend aan ons kleine huisje. 'Deal,' lachtte ik bij de woorden van Frances. Ik keek even naar mijn kleding en trok mijn shirt goed. Ik had getwijfeld wat ik aan zou doen, want een bandshirt was niet helemaal op zijn plaats. Wel had ik gewoon een lange broek aan en platte schoenen.
Eleanor
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 09:32
Enkel keek ik even langs Logan af naar Frances en Alicia. 'Wauw, bitches get stiches.' mompelde ik zacht en keek daarna weer met een glimlach naar hem. 'Je vriendinnetje is daar en ik moet nog wat gaan doen. Bedankt in iedergeval.' Ik knuffelde hem nogmaals kort en liep toen weg met Zoë die ik letterlijk meetrok. In de keuken was het in iedergeval veilig. 'Misschien had ik er expliciet moeten bijzetten dat die twee niét uitgenodigd waren. Het is mijn verjaardag. Niet de Apocalyps.'
Logan
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 09:41
Ik boog naar voren om te horen wat Eleanor mompelde, maar door haar woorden daarna draaide ik me om e keek naar Frances. Ik knuffelde Eleanor nog even, met de woorden dat ik haar zo wel weer zou zien, en liep op Frances af. Ik drukte een kus op haar lippen en knuffelde haar. 'Je ziet er prachtig uit,' fluisterde ik in haar oor, om Alicia daarna ook te begroeten.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 09:43
'Ach joh, die twee doen je niets. Volgens mij zijn ze eerder bang dan dat ze blij zijn.' Ik had ze niet uitgenodigd, wetend dat Ellie dat niet echt zou waarderen, maar ik snapte Logan en Teoh wel ergens, daarbij was het ook gewoon beleefd om te komen... Vond ik persoonlijk. Oké, misschien gold dat voor hun niet. 'Daarbij zullen ze echt niet veel zeggen.'
Eleanor
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 10:05
Ik keek Zoë aan. 'Frances moet jou niet en moet bij niet. Alicia... Wel, het is normaal om haatgevoelens voor iemand te voelen als die je vriendje kust, maar wat ik dan niet snap is dat je naar een feestje komt van degene die je niet moet. Omdat je vriendje gaat is geen excuus. Komt die van jou soms ook, want anders kunnen ze gelijk de paringsdans doen.' Ja, ik vond het nu al niet meer leuk. 'Als ze me iets proberen aan te doen dan krijgen ze het zevenmaal terug. Let op mijn woorden.' Ik schonk me wat drank in en ook voor haar. 'Let's get wasted!'
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 10:07
'Zoals ik al zei komt Dan niet. Ik denk ook nog aan jou hoor Ellie.' Ik omhelsde haar even stevig en keek naar het glas dat ik voor geschoven kreeg. 'Zo, die hebben we wel nodig.' Zei ik lacherig en sloeg mijn eerste glas in één keer achterover. 'Let's get wasted.' Stemde ik met haar in.
Frances
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 22:09
Glimlachend zag ik dat Logan naar ons toe kwam en opgelucht knuffelde ik hem terug. 'Dankje' fluisterde ik nog, maar volgde ondertussen Eleanor totdat ze de keuken in verdween. Dit was dus blijkbaar niet het beste idee geweest om te komen, er hing nu al een hoop spanning en ongewenstheid. Op mijn lip bijtend keek ik even om naar Alicia en Logan. 'Eh, misschien had ik toch beter niet kunnen komen?' Alicia had nog een kans bij die twee, maar ik had ze bij beide toch al verspild.
Alicia
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 22:57
Ik keek naar hoe Eleanor kort naar ons keek en vervolgens richting de keuken, tenminste dat gokte ik, ging. "Het werd vast wel leuk," tuurlijk werd het niet leuk, waarom was ik ookalweer gegaan? 'We kunnen nu nog weg, dan denkt ze misschien dat we enkel een waanbeeld waren' zei ik als reactie tegen Frances. Kort keek ik naar Logan en glimlachte ik even naar hem.
Eleanor
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 23:17
Ook knuffelde ik haar terug waarna ik met mijn tweede bekertje weg liep. Ik hoorde wat Alicia zei toen ik weer meer naar de woonkamer liep. 'Ik ben niet doof, Alicia en al helemaal niet blind. Drinken staat in de keuken. Kock yourself out.' Hierbij keek ik weer naar Zoë. 'Zo jaccuzi?'
Alicia
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 23:29
Tuurlijk, mij hoorde ze wel en Frances niet. Geïrriteerd stopte ik haar cadeau in mijn broekzak. Ik had het asociaal gevonden om geen cadeautje mee te nemen, maar ineens twijfelde ik of ik het zou geven. Ik had ineens ook enorm de neiging om daadwerkelijk weg te gaan, maar eigenlijk gaf ey ergens ook wel een voldoening dat zij het ook niet graag had dat ik er was. Eigenlijk had ze nog een flinke klap in haar gezicht te goed, maar ja.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart za apr 21 2012, 23:36
'Zo naar de jacuzzi.' Stemde ik mee in en keek naar de mensen die er waren. Nee, Ellie vond het niet leuk dat Alicia en Frances waren gekomen.. Met Alicia had ik niet zo'n probleem, maar met Frances - tja, ik had eigenlijk geen idee waarom ze was gekomen. 'Maar, we gaan pas in de jacuzzi als je cadeau gearriveerd is.' Zei ik onheilspellend en begon te lachen.
Logan
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart zo apr 22 2012, 03:46
Ik drukte Frances tegen mijn aan en drukte een kus op haar haren. 'Nee joh, lekker blijven.' Ik fronste even bij de woorden van Alicia, want ze konden toch gewoon blijven? De frons bleef nadat Eleanor weer terug erop had gereageerd en met de boodschap dat ze de jacuzzi in zou gaan: niet echt een manier om je gasten bezig te houden. Ik legde mijn hand op Alicia's schouder en had Frances nog steeds vast. 'We gaan wel even wat drinken,' zei ik geruststellend.
Eleanor
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart zo apr 22 2012, 04:23
Ik gaf Logan één blik waarmee ik wou zeggen dat ze niet gewenst waren als ze mij niet wenste. Hierbij keek ik weer naar Zoë en keek toe hoe nog meer mensen binnenkwamen. Meisjes van het cheerleaderteam en wat jongens. Kijk, zo zag ik het graag. 'En wat is mijn cadeau?'
Frances
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart ma apr 23 2012, 06:49
Nukkig keek ik Eleanor weer na en rolde met mijn ogen. 'Wat is haar probleem?' mompelde ik geërgerd. 'Graag.' reageerde ik op Logan terwijl ik mijn best deed een bescheiden glimlach op te zetten. Veel succes had ik niet. Ik liep alvast richting de keuken, waar waarschijnlijk het drinken stond en plaatste onderweg het cadeau dat ik vast had op een tafel. Zin om dat te geven had ik toch al niet meer.
Alicia
Onderwerp: Re: Huis van fam. Greenheart ma apr 23 2012, 07:19
Eleanor had me wel duidelijk gemaakt wat ze tegen me had, maar dat liet ik maar even achterwegen waarna ik Frances volgden richting te keuken. Er stonden best veel alcohol houdende dranken wat ook wel te verwachten was. 'Zoek de cola,' zei ik terwijl ik drie bekertjes van de stapel haalden. 'Of wat wil je?' vroeg ik eigenlijk aan beide.