Aantal berichten : 1622 Geboortedatum : 01-05-94 Leeftijd : 30
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard di dec 20 2011, 09:20
'Niets.' Mompelde ik en er was ook niets. Ik was gewoon geïrriteerd en dat uitte ik op iedereen, iedereen die in een straal van 10 meter zat was de klos. 'Sorry, ik ben gewoon even niet in de mood.' Zuchtte ik. 'Dat kunnen we merken.' Grinnikte mijn vader, maar al snel gleed zijn gezicht weer naar strak toen hij merkte dat ik het niet zo grappig vond.
Teoh
Aantal berichten : 1291 Geboortedatum : 10-12-92 Leeftijd : 31
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard di dec 20 2011, 09:25
Ik lachte met haar vader mee, maar stopte al snel. Ik speelde een beetje met mijn eten, en probeerde stiekem het vieze eten van tafel te gooin. 'TEOH! Niet met je eten spelen!' zei mijn moeder waarschuwend. Ik mompelde een beetje en nam nog een normale hap. Mijn moeder keerde zich naar Zoe. 'Zoe, je moet wel wat eten hoor. Je ziet er al zo magertjes uit.'
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard di dec 20 2011, 09:30
Ik rolde met mijn ogen en keek mijn stiefmoeder aan. 'Alsof jou dat iets uitmaakt.' Zei ik ietwat kortaf en keek vervolgens naar mijn bord. 'Ik krijg het toch niet naar binnen dus erg veel zin om iets erover te zeggen heeft het niet.' Mijn blik gleed weer naar de keuken en ik gaapte diep. Ik was moe en chagrijnig, geen goede combinatie. Zeker niet voor mij, erg veel zin om mij chagrijnig te zien had mijn vader niet en waarschijnlijk de rest ook niet. Ik stond op en zette mijn nog volle bord in de keuken neer.
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard di dec 20 2011, 09:35
'Doe even normaal tegen mijn moeder, Zoe,' zei ik rustig en keek haar kalm aan. 'Wij kunnen er niets aandoen als je moe en of chag bent. Reageer dat niet op ons af.' Ik nam de laatste happen en schepte toen opnieuw op. Ik at het meest van ons vieren, maar ik was dan ook het grootst en breedst. 'En het is zonde om je eten niet op te eten, kinderen in Afrika zouden er een moord voor doen.'
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard di dec 20 2011, 09:39
Ik pakte het bord op en zette het voor Teoh neer. Dat hij nou net de hulk was als er eten voor hem stond. 'Nou, veel plezier ermee dan.' Zei ik knorrig en ging op mijn stoel zitten, armen over elkaar. Ja, zoals ik al zei: Ik was echt een klein kind als ik boos was. 'Daarbij, ik ben niet mager.' Teoh's eerste opmerking negeerde ik. Ik wist dat ik het niet moest afreageren e andere, maar toch deed ik dat. Misschien onmacht ofzoiets.
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard wo dec 21 2011, 04:33
'Bedankt,' lachte ik en schraapte het eten van mijn eigen bord op de hare. 'Ik heb er zeker veel plezier mee.' Ik knipoogde even naar haar. Niemand was hier boos op haar, ik ook niet meer, en ze moest even ontspannen. 'En je bent inderdaad niet mager, Zoe. Mam, je bent zelf ook een beetje mager hoor.' Ik grinnikte, maar nam snel een hap op mijn lach op te houden. Mijn moeder zou het niet zo erg apprecieren.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard wo dec 21 2011, 07:46
Op dit moment kon ik Teoh's vrolijkheid echt niet hebben. Hij wist dat ik chagrijnig was en als hij dan zo ging doen, raakte ik al helemaal geïrriteerd. Mijn blik gleed naar mijn vaders bord, die bijna leeg was en daarna naar mijn vader. Al snel had hij in de gaten dat ik keek, en liet hij zijn blik ook naar mij toe glijden. 'Ja. Zoë?' Ik grinnikte. Mijn vader was eigenlijk de enige die me kon laten lachen als ik chagrijnig was.. En op dit moment Daniël natuurlijk ook. 'Niets, laat maar.'
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard vr dec 23 2011, 07:09
Ik keek Zoe en haar vader even kort aan en ging toen verder met eten. Ik prakte een beetje in mijn eten, toen ik naar mijn moeder opkeek. Ze glimlachte kort en at ook verder. Ik moest er ook van glimlachen, dat kleine beetje vrolijkheid bij mijn moeder. Ik haatte mijn moeder niet, zoals ieder ander op de wereld. Ze bleef mijn moeder, die me soms nog steeds instopt in bed. 'Mam, kom je naar de voorstelling kijken?' Ik keek haar hoopvol aan, en ontplofte ongeveer van blijdschap toen ze knikte.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard vr dec 23 2011, 07:42
Ik keek Teoh en zijn moeder om de beurt aan en keek vervolgens naar m'n eigen pa. 'Jij komt zeker ook.' Ook hij knikte. 'Tuurlijk kom ik, ik wil mijn dochter wel zien schitteren als het mooiste meisje van het dorp.' Mijn vader kende de musical, en de films. Hij kende zelfs de liedjes uit zijn hoofd. Ik begon zacht te lachen. 'Pap, je kent die film te goed.'
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo dec 25 2011, 08:48
'Super,' zei ik tegen Zoe's vader. Ik mocht hem altijd graag. ZIjdelings keek ik naar mijn moeder, die het verhaal vast en zeker niet kende, net zoals ik. Mijn bord was bijna leeg, en ik nam een flinke slok. 'Schrik alleen niet als Zoe en ik opeens zoenen.'
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo dec 25 2011, 08:52
Ik rolde met mijn ogen. En natuurlijk moest hij dát punt weer naar boven brengen. Alsof het niet duidelijk was geweest dat ik me er vreselijk ongemakkelijk bij voelde. Alsof hij het er nog eens extra wilde inwrijven. Ik had mezelf voorgenomen om er niets meer van te zeggen, dus stond ik op. 'Ik ben boven.' Murmelde ik half binnensmonds en liep de eetkamer uit, de trap op. Eenmaal boven sloot ik zorgvuldig mijn deur, waar ik tegenaan zakte en liet mijn hoofd er tegenaan vallen.
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo dec 25 2011, 08:58
Ik nam nog een slok en schraapt mijn keel. 'Ze is boos op me, omdat ze het erg vindt om met me te zoenen. En raar zoals ik ben, zie ik het punt weer niet. Ik begin echt te denken dat ik gekker en gekker word!' Ik zette mijn glas hard neer en liep ook naar boven, mijn eigen kamer in. Ik deed mijn computer open en downloadde Belle en het Beest, de film.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo dec 25 2011, 09:10
Ik hoorde wat gebonk op de trap en vervolgens de kamerdeur van Teoh dichtslaan. Fijn, nu was hij ook weer boos. Zuchtend stond ik op en liet ik mezelf op het bed vallen, waarna ik op het aan knopje op de afstandbediening drukte. De tv sprong aan, veel harder dan ik had verwacht en zette hem daarom ook weer snel zacht. Het was een video clip van Rihanna. Ik vond sommige liedjes van haar wel leuk, maar een fan kon ik mezelf niet noemen.
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard za dec 31 2011, 04:43
Misschien kwam mijn angst voor innigheid wel door mijn gebrek aan Disney-films in mijn jeugd, want serieus, dit was nog zoeter dan Daniel en Zoe afluisteren als ze denken dat niemand ze hoort. Toen de film af was, klapte ik mijn laptop dicht en ging op mijn bed zitten. Dat beest was wel gaaf, al werd hij ook wel erg soft op het einde. En ik moest vechten, wat natuurlijk wel gaaf was. Ik zuchtte even, en liep naar Zoe's kamer toe. Ik klopte zachtjes op haar deur. 'Zoe?'
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard za dec 31 2011, 05:31
Ik keek op van het beeld, toen ik Teoh op de deur hoorde kloppen. Zonder iets te zeggen deed ik de kamerdeur open en keek hem even aan. 'Hey,' Zei ik en deed een stap opzij zodat hij de kamer in kon komen als hij dat wilde. Nog steeds zei ik niets, puur omdat ik niet wist wat ik moet zeggen. Alles wat ik me bedacht leek raar te klinken.
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard di jan 03 2012, 04:14
'Hey Zoe,' glimlachte ik en ging haar kamer binnen. Ik plofte plat op haar bed en deed even alsof alles nog was zoals paar dagen geleden. Zonder stomme kus. Ik draaide me om en keek haar aan. 'Het spijt me van paar dagen geleden. Ik had dat allemaal niet moeten zeggen, en had het gewoon moeten aannemen, denk ik. Het spijt me echt Zoe.' Ik liep naar haar toe en pakte even haar hand vast. 'Zijn we weer vriendjes?' Ik knipperde overdreven met mijn ogen en keek haar smekend aan.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard za jan 07 2012, 13:36
Een kort glimlachje stond aan mijn mond en ik keek hem aan. 'Het is goed, als je me beloofd dat je het ook goed gaat maken met Daniël,' Het was mijn voorwaarde. Ik had geen zin om tussen twee ruzieënde vrienden in te zitten. Kort omhelsde ik mijn broer en lachte ik. 'Trek niet van die rare hoofden jij.' Ik pakte zijn wang beet en kneep er zachtjes in. 'Wow, je hebt best wel een baby huidje, wist je dat?' Lachte ik en stak plagend mijn tong uit.
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard vr jan 13 2012, 21:04
'Natuurlijk ga ik het goed maken mt Daniël, maar het lijkt net alsof hij het niet goed wil maken met me. Het is gewoon lastig,' mompelde ik. Ik grinnikte toen ze me omhelsde en trok nog een erger gezicht. 'Dus, dit is niet aantrekkelijk? Ik was van plan om het mijn neutrale blik te maken en alle meiden van school te scoren.' Ik kromp ineen bij haar woorden. 'Ik heb een babyhuid, mijn huid os zo hard als steen en zo mannelijk als maar kan,' lachte ik.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard vr jan 13 2012, 22:13
'Hm, nee sorry - niet min keus als het op sexy gezichten aankomt.' Lachte ik en liet zijn wang los. 'Daarbij als jou huis mannelijk en hard is... Dan ben ik de Kerstman. Maar dat komt nog wel hoor kleine Teoh van me.' Ik lachteeventjes en ging opmijn bed zitten. 'Ik weet het ook niet. Ik heb tegen hem gezegd dat hij het goed moet maken. Maar toen werd i boos omdat hij vonddat ik me er niet mee mocht bemoeien,' Kort grinnikte ik. 'maar nu is alles weer goed.'
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard za jan 14 2012, 03:46
'Als je me niet gelooft, laat ik een baard groeien hoor, zodat je elke dag mijn mannelijkheid kan aanschouwen. Al gaan ze me dan wel op school perkamentus noemen, maar dat vind ik eigenlijk best wel cool.' Ik grinnikte en plofte weer op haar bed. Na haar opmerking fronste ik even. 'Als ik het goed begrijp, jij probeerde ons weer vrienden te maken en hij werd boos op je? Oke, Daniel moet er dus wel heel erg mee zitten. Ik probeer ze snel mogelijk contact met hem te krijgen,' mompelde ik. 'Wel fijn dat het weer goed is.'
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard za jan 14 2012, 08:16
Ik keek hem even aan en knikte. 'Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er wel over door ging - maar ik heb geen zin om tussen jullie twee in te zitten, snap je?' Ik probeerde het meer voor mezelf uit te leggen dan voor hem. 'Dus dat bewijst maar weer hoeveel ik van jullie houdt.' Lachte ik en ging weer rechtop zitten. 'Dus dat chagrijnige gedrag van net moet je maar gewoon even negeren.'
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo jan 15 2012, 00:28
'Ik snap je totaal,' verzuchtte ik. Ik had het vaak genoeg gehad dat ik tussen twee ruziende vrienden in zat, en het weer goed tussen hun was, ik de schuld kreeg? Ik kneep zachtjes in haar wang. 'Ah, Zoetje toch, wat geef je toch veel om me! Oke, het is mijn eigen schuld, nu mag je me twee keer zo hard in mijn wang knijpen. En ik vergeef het je hoor. Ik ben niet zo'n boos persoon, hehe,' lachte ik.
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo jan 15 2012, 00:32
'Je bent wel een boos persoon - alleen je laat het niet zien.' Verbeterde ik hem. Iedereen was wel eens boos, dat moest gewoon. Het feit dat hij het misschien niet aan andere liet zien, wilde niet betekenen dat hij die gevoelens niet had. 'Geef toe, je was pissig op ons omdat we zo stof naar jou toe deden - het kan niet anders. Daarbij zou ik precies hetzelfde hebben gedaan als ik jou was hoor.'
Teoh
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo jan 15 2012, 00:34
'Ja, oke oke, ik geef het toe. Ik was meer dan pissig, ik was echt megakwaad. Maar nu niet meer hoor!' lachte ik. En eigenlijk had ze helemaal gelijk, haar beschrijving was echt perfect. 'Met wie ga jij eigenlijk naar het gala? O wacht, domme vraag, Dannyboy!'
Zoë
Onderwerp: Re: Huis van fam. Starling-Gard zo jan 15 2012, 00:39
'Nee, ik ga met jou - nou goed.' Grinnikte ik. Het was wel erg zielig als ik met m'n eigen stiefbroer zou gaan. Zo van; Ja ik kon niemand vinden, dus ga ik maar met hem. Het lag niet aan het feit dat hij Teoh was, maar aan het feit dat hij mijn stiefbroer was. 'En heb jij al een date?'